wtorek, 15 października 2013

Ciekawostki o Japonii część 3 Japońskie mundurki *w*

Ohayōgozaimasu!

おはようございます! 


Z racji tego , że jestem chora postanowiłam wykorzystać odrobinę wolnego czasu i  napisać jakąś notkę na blogu :D Ostatnio gdy jechałam autobusem zobaczyłam dziewczyny w prześlicznych  mundurkach  ( niebieska marynarka , niebieska spódniczka w kratkę i biała bluzka ) do tego wszystkiego , jedna z nich miała prześliczne podkolanówki  *aww* gdy tylko je zobaczyłam oszalałam a jeszcze  bardziej , gdy zdałam sobie sprawę   , że moje białe glany idealnie by pasowały do tego wszystkiego .Miałam ochotę  pójść i przepisać się do szkoły  w której  są takie piękne  mundurki  . W podstawówce chyba 5 lat musiałam nosić mundurek ( brzydka czerwona koszulka w której pociłam się jak ****świnka**** i spódniczka  w kratkę  którą  trzeba było nosić do kolan brrrrrrr)  cieszyłam się więc  , że  w gimnazjum  nie będę  już musiała nosić tego ochytcwa . Nie wiedziałam jednak , że polskie mundurki mogą być takie  śliczne i  tak bardzo przypominać  japońskie mundurki ,  gdy nie zobaczyłam tych dziewczyn *ww*.Właśnie dlatego coś mnie dzisiaj natknęło i postanowiłam napisać ooooo NIESPODZIANKA japońskich mundurkach !!!
(Trochę wiedzy od dziadka Wikipedi xd )



Pierwsze japońskie mundurki szkolne wprowadzono pod koniec XIX wieku. Dziś mundurki znajdują się w powszechnym użyciu zarówno w szkołach publicznych jak i prywatnych. Ponadto używane są w niektórych szkołach wyższych dla kobiet. W języku japońskim mundurek nosi nazwę seifuku (制服).

W większości szkół podstawowych uczniowie nie są zobowiązani do noszenia mundurka. Tam, gdzie jest on wymagany, wielu chłopców nosi białe koszule, spodnie i czapki. Dziewczęce mundurki mogą składać się z plisowanej spódnicy i białej bluzy. Czasami dziewczęta noszą strój marynarski. Wariant mundurka może zależeć od sezonu. Zazwyczaj zarówno chłopcy jak i dziewczęta noszą jaskrawe czapki, aby uniknąć wypadków drogowych.
Mundurki w szkołach średnich tradycyjnie przypominają styl wojskowy dla chłopców i marynarski dla dziewcząt. Stworzone zostały na podstawie oficjalnych strojów wojskowych epoki Meij , które z kolei bazują na europejskim stylu mundurów marynarki wojennej. Podczas gdy ten styl mundurków nadal jest w powszechnym użyciu, wiele szkół zmieniło ich krój na przypominający mundurki z zachodnich szkół parafialnych ( brrr ). Te składają się z białej koszuli, krawatu, marynarki z godłem szkoły i spodni (zazwyczaj w innym kolorze niż marynarka) dla chłopców, a z tarantowej spódnicy dla dziewcząt.
Bez względu na to, który typ wybierze szkoła, wszystkie mają wersję letnią mundurka, składającą się zazwyczaj z białej koszuli i spodenek u chłopców, a lżejszego tradycyjnego mundurka lub bluzy z krawatem i tartanowej spódnicy dla dziewcząt. Mają również mundurki przeznaczone do zajęć wychowania fizycznego - poliestrowy dres do całorocznego użytku oraz t-shirt i krótkie spodenki na lato. W szkołach o mniejszej dyscyplinie uczniowie mogą ubierać różne warianty mundurków.
Zdarza się, że niektórzy uczniowie, chcąc zamanifestować swoją niechęć do mundurków, noszą je w nieodpowiedni sposób lub dodają zabronione elementy, takie jak odznaki czy tak zwane luźne skarpetki (loose socks ). Dziewczęta mogą skracać spódnice, chłopcy nosić spodnie poniżej bioder, nie nosić skarpetek lub nie zapinać koszul.
+  Czego dziwnego się dowiedziałam od dziadka Wikipedi 0___0 

 W minionych dziesięcioleciach marynarskie ubrania o jaskrawych kolorach używane były przez japońskich chuliganów i gangi motocyklowe Bōsōzoku. o____o Hahahaha nie wiem czemu nagle wyobraziłam sobie yakuze w stroju japońskiej uczennicy xd 
Ponieważ szkolne mundurki są popularnym fetyszem ( co to za słowo o_O ), używane marynarskie stroje i inne części szkolnej garderoby sprzedawane są w nielegalnych firmach, zwanych burusera , jednakże zmiany japońskiego prawa czynią te praktyki dosyć trudnymi. 
A teraz czas na trochę zdjęć(≧ω≦ ) 

( AWWWWWWWWWWWWWWWWW )

(Tak wygląda prosty tradycyjny marynarski mundurek )

( Nienawidzę jak dziewczyny  `obciągają ` sobie spódniczkę do  samych kolan albo nawet do połowy łydek, według mnie wygląda  to strasznie  i sprawia  , że taki piękny mundurek wygląda jak worek treningowy .Oczywiście nie jestem też  za tym aby dziewczyny podciągały sobie spódniczki  tak , że prawie im cztery litery widać.Najlepiej  ,według mnie, jak spódniczka sięga dziewczyną  lekko przed kolana .To co ma być zakryte pozostaje zakryta ale za to właścicielka mundurka nie wygląda jak zakonnica w habicie -.-)

Na koniec mam dla was pytanie oglądał ktoś z was ostatnio anime Another ? Co o nim sądzicie ? Ja oglądałam film/drame i nie wiem czy warto oglądać anime ( film był  tak straszny jak krojenie pomidora -.-  a krew lała się tak jak ....... w ogóle się nie lała xd ) + Macie zdjęcie glanów <33





Sayōnara!

さようなら!


11 komentarzy:

  1. Ja chcę taki mundurek *____*
    Czemu ja takiego nie moge mieć? *chlip*
    Co do Another, to jest to jedno z moich ulubionych anime. Obejrzyj do końca. Warto. Dość tajemnicze jest.
    :>>

    OdpowiedzUsuń
  2. Mundurki <3 Mnie osobiście another się podobało i uważam, że warto obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Noszenie mundurka tylko by mnie irytowało O.O Daje mi to strasznym.. lewicowstwem xD
    A ja tam Another nie lubię. Z dobrego rozpoczęcia, mocnego i przesiąkniętego takim.. tajemniczym klimatem zrobiła się dość słaba historyjka... ;c Do tego przesłodzona /jakże ostatnio często stosowana w sezonach/ kreska strasznie mnie irytuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie kiedyś jak w podstawówce musiałam nosić mundurek to strasznie na niego narzekałam jednak gdy przeniosłam się do gimnazjum gdzie co prawda mogę nosić to na co mam ochotę ( oczywiście bez przesady ) zauważyłam , że właśnie przez to że do szkoły chodzę w zwykłych ciuchach nie mundurku to moje ciuchy niszczą się i brudzą a powiedzmy szczerze moi rodzice nie mają kasy żeby ciągle kupywać mi nowe ciuchy . Więc nie widziałam wad nie noszenia mundurków dopóki nie poszłam do gim.Hmm noszenie mundurków nie wydaje mi się lewicowstem ale każdy ma swoje zdanie :D A co do Another to właśnie taka jest moja opinia o film . Film był tak straszny jak bajka dla 5 latka , krew wyglądała jak keczup i no cóż ten film według mnie nie powinien nosić mienia `horroru` .

      Usuń
  4. Cudne mundurki prócz tego ostatniego ;p Jest za luźny ;p

    OdpowiedzUsuń